Řetězec supermarketů Intermarché ve Francii prodává „ošklivé“ ovoce a zeleninu zákazníkům za zvýhodněnou cenu. Snaží se tak upozornit na problém plýtvání potravinami a poskytují tak zákazníkům levnější alternativu nákupu.
S nabízením začali ve městě Provins, kde poskytli vzhledově nehezké produkty se slevou 30 %. Cílem je pomoci řešit 300 milionů tun jídla, které se promrhá na celém světě každý rok.
Aby obchod svojí kampaň vysvětlil, rozvěsil po prodejnách plakáty se slogany – např. „Z ošklivého pomeranče krásná šťáva“. Zákazníci byli taktéž požádáni, aby poslepu ochutnali standardně prodávané a „ošklivé“ ovoce a zeleninu. Žádný rozdíl ovšem nepoznali, chutnali stejně.
Intermarché tvrdí, že je kampaň úspěšná. Po prvních třech dnech se prodalo všech 272 kg „ošklivé“ mrkve, jablek a pomerančů. Vyhazovat zemědělské produkty jenom proto, že nejsou po kosmetické stránce dokonalé, může být novým trendem. Z ekologického i ekonomického hlediska je to velice přínosné a nikdo na tom neprodělá.
zdroj
foto: http://pixabay.com/cs/citron-oran%C5%BEov%C3%A1-ovoce-citr%C3%ADn-j%C3%ADdlo-181650/