Velké společnosti si mohou dovolit to, co by nikomu jinému neprošlo. A proto každé drobné vítězství nad jejich bezohledností je třeba vyzdvihnout a oslavovat. Jaro tohoto roku přineslo přitom hned několik radostných zpráv, které vás potěší!
Coca-Cola oznámila politiku nulové tolerance zabírání pozemku
Po nátlaku organizace Oxfam a 225 000 signatářů se Coca-Cola zavázala, že nebude kupovat cukr od producentů, kteří zabrali půdu nejchudším světovým oblastem. Společnost se zavázala zajistit, že užitá zemědělská půda nebude pocházet z koupě či pronájmu bez „svobodného, předchozího a informovaného souhlasu“ místních obyvatel.
Kampaň proti neetické reklamě
Za pouhé 4 dny podepsalo 124 000 lidí petici za zastavení reklamy společnosti Paddy Power, která nabízí sázku na osud Oscara Pistoriuse – handicapovaného atleta souzeného za vraždu svojí partnerky. Reklama „It´s Oscar Time“ této irské sázkové kanceláře čelí kritice za svojí výzvu k sázení: „Dostanete peníze zpátky, pokud obžalovaný od soudu odejde“.
Reklama je urážlivá a neuctivá k ženám, které umírají v důsledku násilí mužů. Úřad pro reklamní standardy stáhl inzerát ze všech celostátních médií a zahájil vyšetřování.
Stop masakru delfínů
Rybáři v Peru údajně usmrtí ročně až 15 000 delfínů jako návnadu pro lov ohrožených žraloků a jedná se tak o největší ilegální lov delfínů na světě. Přestože jsou takové praktiky podle zákona trestné, mnoho orgánů v zemi přivírá před tímto jednáním oči. Nicméně nyní se stupňuje globální tlak na paruánskou vládu, který nemůže nadále přehlížet. Cestovní ruch je v Peru třetím nejdlůležitějším zdrojem příjmu a reklamy aktivistů v turistických časopisech jsou nepříliš lichotivé. Blýská se tedy na lepší časy a svým podpisem pod petici můžete delfínům pomoci i vy.