Skupina zaměstnanců Googlu strávila pětinu svého času uzpůsobováním map vozíčkářům

Sdílejte naše články a podpořte Radostné zprávy!

Je to malá změna – ale důležitá. Mapy Google jsou nyní uzpůsobeny pro vozíčkáře.

Široce populární mapová aplikace vám nyní řekne, jestli jsou lokality vhodné pro invalidy – a to díky skupině pracovníků v Googlu, kteří jejímu vývoji obětovali 20 % svého času.

Filozofie tohoto giganta z Kalifornie je známá: zaměstnanci mohou věnovat 20 % svého pracovního času projektům, které nesouvisí s hlavní náplní jejich práce. Gmail, AdSense a Zprávy Google – všechny tyto služby začínaly jako 20 % projekty. Dneska už ale zaměstnanci, kteří chtějí využít svých 20 %, potřebují schválení od manažerů. Většina o ně už ale nežádá. Ředitel lidských zdrojů říká, že zájem o tento program časem opadl. Avšak někteří se mu stále věnují – a Rio Akasaka je jedním z nich.

Normálně Akasaka vykonává funkci produktového manažera na cloudové službě Google Drive. Nicméně ve svých 20 % času pracuje na přístupových funkcích pro Mapy Google.

V uplynulém roce pracoval s týmem kolegů (kterých bylo celkem asi 5 – 10) na rozšíření Map Google o pravidlech přístupnosti. Mapa již některé informace o místech a lokacích zobrazuje – jako např. rušnost, otevírací dobu, recenze a ovzduší. Nyní už se ale budou zobrazovat i detaily o jejich vhodnosti pro lidi s omezenými možnostmi pohybu.

Jak k těmto údajům Mapy Google přijdou? Zdrojem jsou odpovědi z jejich vlastní platformy “Místní průvodci”, což jsou uživatelé, kteří odpovídají na otázky týkající se míst, které navštívili, a to od cenové kategorie až po jejich dojem ze samotného prostředí. Před nějakým časem se předmětem otázek stala i dostupnost lokalit a po několika milionech odpovědí se Google cítí natolik jistě, že tyto informace začal zveřejňovat.

Vypadá to jako malá změna – pokud jste ale na vozíku, je dost důležitá.

Tato funkce však nepomůže jen vozíčkářům. Produktový manažer věří, že přinese užitek i rodičům s kočárky nebo lidem odkázaným na hůlku, pro které bude informace o přístupnosti budovy velice relevantní.

Zatím je služba dostupná pouze na území Spojených států, časem se však objeví i u nás.

„Cílem Googlu je organizace světových informací a jejich jednoduchá přístupnost a pochopitelnost,“ chlubí se společnost. Akasaka se chce ujistit, že Google bude plnohodnotně využitelný i pro ty s omezenými možnostmi pohybu.

Zdroj


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 90 Kč
Zobrazit formulář pro nákup