Radostné zprávy

Pozitivní zprávy, které povznesou duši a obohatí váš život!

Otužování

Sdílejte naše články a podpořte Radostné zprávy!

otuzovani Ice_swimming_46 autor-Ch.Baltes zdroj-wikimedia commonsVenku již panuje zima a co víc, v příštích měsících očekáváme jednu z nejchladnějších zim. Naše tělo bude podstupovat velké teplotní šoky, které velice špatně snáší – z vyhřátých místností či aut ven do ledového vzduchu apod. Naše imunita bude procházet zátěžovým obdobím a chřipky, angíny či nachlazení budou na denním pořádku. Je vůbec možné tělo na něco takového připravit?

Reklamy na nás budou útočit ze všech stran s nabídkou nejrůznějších vitamínových preparátů či léků, kterými bychom měli předcházet onemocnění či zefektivnit jejich průběh. Tyto přípravky ovšem často zatěžují organismus vedlejšími látkami a proto když už byste chtěli svému tělu pomoci, sáhněte po bylinkách. Těm se ovšem na zahady-zdravi.cz věnujeme na jiných místech. Existuje totiž ještě jedna velice efektivní, funkční a navíc bezplatná možnost, jak svůj organismus můžete na zimu a nemoci připravit – otužováním!

Otužování zní sice mnohým nepříjemně, ale faktem je, že kdo se začne otužovat, objeví velké množství dalších přínosů pro naše tělo. Má totiž příznivý vliv na naši psychiku, pomáhá s vysokým krevním tlakem i proti bolesti zad. Význam otužování je však mnohem hlubší, protože výrazně posiluje imunitu, se kterou souvisí nejenom nachlazení, chřipky či angíny a dopad na zdraví člověka je o to zásadnější.





Začít se otužovat není nic složitého. Doporučuji začít pozvolna. Nejlépe ráno se osprchujte nejprve standardně teplou vodou, jejíž teplotu po chvíli postupně snižujte až na hranici snesitelnosti. Jak moc studenou vodu a jak dlouho zvládnete, je ryze individuální a vše by mělo být děláno tak, aby to nebylo nepříjemné. Teplota vody bude postupně klesat s praxí, není třeba začínat hned s ledovkou. Studenou vodou se vždy polévejte nejprve od nohou. Důležitá je pravidelnost, takto sprchovat byste se měli nejlépe denně. Na závěr sprchování se důkladně osušte, jelikož tření ručníkem prokrví organismus.

Důležité je podporovat otužování i v průběhu dne. Nepřehřívejte se, buďte v chladnějších místnostech. Účinky otužování snižuje i špatný způsob oblékání, nenoste na sobě více vrstev, než je nutné.

Otužovat by se neměli lidé nemocní. Pokud máte potíže se srdcem či jiné zásadnější zdravotní problémy, konzultujte otužování s lékařem. Otužování je jinak vhodné i pro ty nejmladší či nejstarší. V jejich případě je třeba postupovat v navykání těla pomaleji, ale přízniví účinek otužování tím více ocení.

© Radostné zprávy ;-)
Více:
Tým autor: Geralt zdroj: Pixabay.com
Global Sharing Day poprvé v ČR

1. června je nejen Mezinárodní den dětí, ale také celosvětový svátek sdílení. A u toho musíme být! V loňském roce,...

Zavřít