Radostné zprávy

Pozitivní zprávy, které povznesou duši a obohatí váš život!

Naordinujte si odpolední zdřímnutí

Sdílejte naše články a podpořte Radostné zprávy!

Spánek autor: Life-Of-Pix zdroj: Pixabay.comZdřímnout si během dne je skvělé a zdraví prospěšné! Jak si ovšem zdřímnout tak, abyste se probudili ze spánku bez pocitu omámení a utahání? Správný postup zajistí, že si zdřímnutí naplno vychutnáte a budete po něm plní energie!

Výhody zdřímnutí

Odpolední zdřímnutí je možné vnímat jako rychlý restart našeho mozku. I počítač, který se restartuje, provádí postupně vypnutí jednotlivých procesů a poté je znovu nahodí až do plné rychlosti. A mozek funguje velmi podobně, dokáže se ve velmi krátkém čase zrestartovat.

Podle spánkových odborníků může zdřímnutí v délce 10 – 20 minut poskytnout rychlou dávku svěžesti a mentální jasnosti ve chvíli, kdy není více času na odpočinek. Tohoto principu lze využít po celý den – pozdě v noci před něčím důležitým, nebo těsně předtím, než vás bude čekat důležitá schůzka či zkouška.

Jak na zdřímnutí

Najděte si klidné místo bez výrazných zdrojů světla. Pokud si chcete lehnout jenom na krátkou chvíli, zůstaňte v polo-leže, protože vám to umožní vyhnout se hlubším spánkovým fázím. Pokud se vám zdá sen, jste pravděpodobně v hlubší fázi spánku. Základní pravidlo je následující:

zdřímnutí pro rychlé dobití energie: 5 – 20 min

zdřímnutí pro hlubší spánech a omlazení: 60 – 90

Délka zdřímnutí





10 – 20 minut
Tato délka je optimální pro dobití energie a získání svěžesti. Během této krátké chvíle zůstáváme naplno v lehkých fázích spánku (NREM fáze), kdy se tělo intenzivně regeneruje. Z této fáze se i snadno probouzí.

30 minut
Podle některých studií tato délka spánku může způsobit spánkovou inertnost, tedy pocit motání se a únavy, který může přetrvávat i 30 minut po probuzení. Až teprve poté se naplno projeví povzbuzující účinek.

60 minut
Tato délka je vhodná pro zlepšení schopnosti zapamatovat si fakta, tváře či jména. Zahrnuje v sobě hlubší fázi spánku. Po probuzení se může dostavit krátkou chvíli trvající pocit malátnosti.

90 minut
Jedná se o kompletní spánkový cyklus zahrnující lehčí i hlubší fázi, tedy včetně fáze REM, která je spjatá s dobou snění. Tento spánek zlepšuje emoční, paměťové procesy (např. při jízdě na kole, hraní na piáno) a kreativitu. Po takto dlouhém spánku je probuzení nejsnazší.

 

zdroj
foto: http://pixabay.com/en/hammocks-trees-summer-relaxation-413714/

 

© Radostné zprávy ;-)
Více:
Česnek autor: LoboStudioHamburg zdroj: Pixabay.com
Které bylinky nejvíce nakopnou vaši imunitu?

Existuje mnoho bylin, které jsou známé z tradičních znalostí i moderních vědeckých výzkumů, že jsou prospěšné pro imunitní systém. Tyto...

Zavřít