Radostné zprávy

Pozitivní zprávy, které povznesou duši a obohatí váš život!

Má vaše tělo dostatek zinku?

Sdílejte naše články a podpořte Radostné zprávy!

dyne pumpkin-234345_640 autor-dfespi48 zdroj-pixabayHojí se vaše rány pomalu? Máte sníženou imunitu? Máte častěji nachlazení a chřipky? Jste náchylnější i k dalším infekcím? Vnímáte pokles sexuálního apetitu? Máte sníženou schopnost vnímat chuť a vůni? Pokud ano, vaše tělo může trpět nedostatkem zinku.

Zinek je nezbytný minerál, který má v lidském těle mnoho důležitých funkcí. Hlavní úkol zinku je pomáhat imunitnímu systému, hojení ran a kůže, sexuálnímu zdraví a smyslovým funkcím. Zinek se nachází v téměř každé buňce těla a je součástí více než 200 enzymů. Pomáhá růstu buněk a zabraňuje tvorbě volných radikálů v těle. Ovlivňuje celkovou chemickou detoxikaci organismu.

Příznaky nedostatku:

  • zpomalení růstu
  • únava
  • nechutenství
  • malabsorpční syndrom
  • problémy se spánkem
  • psychiatrické problémy
  • přecitlivělost na toxiny v životním prostředí
  • špatné vidění v noci nebo s nízkým osvětlením
  • kožní léze a kožní problémy, včetně ekzému, lupénky a akné
  • bílé skvrny na nehtech
  • nehty tenké a lámavé
  • špatné vnímání smyslu (čich a chuť)
  • ztráta vlasů
  • špatná paměť




  • zánětlivá onemocnění střev
  • nemoce pojivové tkáně
  • revmatoidní artritida
  • bílý povlak na jazyku
  • zápach z úst
  • vředy v ústech
  • zpoždění sexuálního zrání
  • neplodnost
  • muži mohou mít nízký počet spermií, sníženou hladinu testosteronu nebo impotenci
  • muži mohli mít také problémy s prostatou
  • ženy mohou mít menstruační potíže

Děti trpící nedostatkem zinku by mohly trpět nechutenství a zpomalením jejich vývoje. Může být negativně ovlivněna jejich pozornost a schopnost učit se. Může být zpomalen i vývoj sexuality a mohou trpět na akné v pozdějších letech.

U mladých žen s nedostatkem zinku se může objevit zpožděná menstrace.

Potraviny bohaté na zinek

Nejlepším způsobem, jak zvýšit hladinu zinku v těle, je konzumace na zinek bohatých potravin. Jsou vhodné potraviny na živočišné bázi – sledě, sardinky, měkkýši, mořské plody, hovězí, jehněčí, vepřové či játra. Stejně tak jsou na zinek bohaté i mléčné výrobky a vaječné žloutky. Z rostlinných zdrojů jsou vhodné celozrnné obiloviny, luštěniny, ořechy či semena. Nejvhodnější jsou mandle, para ořechy, pohanka, zázvor, zelený hrášek, lískové ořechy, řasy, fazole lima, některé houby, oves, arašídy, pekanové ořechy, dýňová semínka, žito, vodnice, či tuřín.

 

zdroj
foto: http://pixabay.com/cs/d%C3%BDn%C4%9B-ovoce-semeno-zelenina-p%C5%99%C3%ADroda-234345/

© Radostné zprávy ;-)
Více:
Konopí autor: Ravenhurst zdroj: Wikimedia commons
Nejmocnější léčivé rostliny na Zemi

Před mnoha staletími neexistovaly lékárny, léky a injekce. Lidé se v minulosti léčili primárně bylinkami. Připravovaly si směsi a nápoje...

Zavřít