Radostné zprávy

Pozitivní zprávy, které povznesou duši a obohatí váš život!

Konec stresu – tři nejefektivnější tipy

Sdílejte naše články a podpořte Radostné zprávy!

Relaxace autor: Hans zdroj: Pixabay.comMáte pocit, že nad vámi visí strach jako černý mrak, který ne a ne ustoupit? Nebo se budíte uprostřed noci s úzkostí bez zjevné příčiny? Požadavky, které na nás moderní svět tlačí, přesahují možnosti běžného smrtelníka a stres je běžnou reakcí.

Stres nám brání nejenom prožívání radosti a dosažení duševní harmonie, ale přináší i zdravotní rizika. Způsobuje napětí ve svalech a kostech, zvyšuje srdeční frekvenci, hladinu cholesterolu i krevní tlak. Srdeční problémy a cukrovka na sebe nenechají dlouze čekat.

Existuje spousta způsobů, jak se stresem bojovat. Zapomeňte ovšem na léky od doktora. Nejjednodušší řešení jsou zároveň nejúčinnější a tak bychom je neměli podceňovat.

1. Vypněte přístroje

Moderní technologie nás neustále rozptylují a nedovolí nám dopřát si trochu klidu. Přestože nám umožňují komunikovat spolu navzájem a usnadňují nám v mnohém život, mají i svoji odvrácenou stránku. A nejde jen o smartphony, ale i tablety a další zařízení.

Touha být stále „připojen“ odvádí naši pozornost a ruší naše propojení s Přírodou. Neustále kontrolujeme sociální sítě, email, stav účtu, přes chytrá zařízení nakupujeme, hrajem hry atd.

Výzkumníci z University of Gothenburg zjistili, že u lidí, kteří neustále užívají počítač či mobilní telefon, může dojít k vyvinutí poruch spánku, stresu a deprese. Tým sledoval zvyky více než 4100 švedských mužů a žen ve věku 20 až 24 let po dobu 1 roku, než došli ke svému závěru.
Takže rozhodně omezte svůj čas strávený online. Nebojte se vypnout svůj mobilní telefon a nenechte se rušit. Odpojte se od systému.

2. Za sluncem

Čerstvý vzduch a pobyt v přírodě mají ozdravné účinky. Slunce je největším léčitelem. Existuje mnoho dobrých důvodů, proč bychom měli trávit více času venku a vystavit se slunenčnímu svitu:

  • Sluneční světlo zabíjí mikroby. To je důvod, proč je důležité vystavit na slunci koberce, deky či peřiny, které nelze pravidelně prát. Na slunci se kůže stává jasnější, získává zdravější vzhled a zvýšenou pružnost. Mírně opálená pleť je odolnější vůči infekcím. Mnoho kožních onemocnění je možné regulovat či dokonce vyléčit přes kontrolovanou expozici na slunci.
  • Sluneční paprsky prokazatelně posilují imunitní systém. Slunce zlepšuje naši náladu. Pomáhá tak v případě chronických či akutních depresí tím, že stimuluje syntézu endorfinu, hormonu štěstí. To je i důvod, proč jsme během chladných a temných dnů v zimě náchylnější k depresím.
  • Slunce je důležité i proti nespavosti. Denní vystavení slunečnímu záření zvyšuje produkci melatoninu v noci. Tento hormon pomáhá regulovat spánek.




  • Na základě působení slunečního světla naše kůže sysntetizuje vitamín D, který umožňuje vstřebávání vápníku a podporuje silné kosti.
  • Vitamín D a některé další příbuzné sloučeniny brání rozvoji některých rakovinných buněk. Pravidelný čas strávený na slunci působí preventivně proti rakovině tlustého střeva, prsou, lymfomů i leukemii.
  • Slunce podporuje kardiovaskulární systém. Pomáhá zlepšit krevní tlak, puls, arteriální tlak, normalizovat se může i hladina cholesterolu v krvi.
  • Sluneční paprsky zlepšují fungování jater a jsou účinné i pří léčbě žloutenky.
  • Slunce napomáhá odstraňování odpadních látek přes kůži, když se potíme. Tím pomáhá ledvinám v jejich práci.
  • Díky slunci můžeme i zhubnout, neboť stimuluje štítnou žlázu a zvyšuje rychlost metabolismu.
  • Při artritidě pomáhají sluneční paprsky hojit oteklé klouby.

3. Dýchejte

Jedním z hlavních klíčů k úspěšnému zvládání stresu je dýchání. Dýchání je primární funkcí pro naše přežití, které bereme jako samozřejmost a přehlížíme tak úžasný nástroj, s nímž můžeme stimulovat naše vlastní zdraví.

Za dýchání je zodpovědný automatický nervový systém. Nad dýcháním tak nemusíme přemýšlet a přesto stále dýcháme. Pochopení přímého vztahu mezi dechem, mozkem a nervovou soustavou nabízí užitečný nástroj, který vám pomůže dosáhnout vyrovnanější, pozitivní a klidné kvality života.

Naučte se tedy dýchat! Existuje tisíce různých způsobů, ale téměř všechny se zaměřují na soustředění na samotný pomalý dech při každém nádechu a výdechu. Udělejte si každý den čas na práci na sobě a na probhloubení dýchání.

 

zdroj
foto: http://pixabay.com/p-52495/?no_redirect 

© Radostné zprávy ;-)
Více:
Karmické souvislosti
Znalost karmických souvislostí zlepšuje život

Každý člověk může prožívat různá období, ve kterých se veze na vlně radosti a pozitivní nálady, a jindy se složitě...

Zavřít