Radostné zprávy

Pozitivní zprávy, které povznesou duši a obohatí váš život!

7 důvodů, proč jíst pravidelně tmavou čokoládu

Sdílejte naše články a podpořte Radostné zprávy!

Čokoláda autor: SKopp zdroj: Wikimedia commonsČokoláda bývá někdy označována za drogu. Mnohé ženy jí považují s ohledem na svou dietu za hřích. Proto je dobré mít v zásobě pár dobrých důvodů, proč nemít při konzumaci čokolády výčitky svědomí.

Tmavá čokoláda je totiž nesmírně zdravá. Vybírejte takovou čokoládu, která má vyšší obsah kakaa (alespoň 70 %). Mléčná či bílá čokoláda obsahují přidaný cukr a za zdravé považovány nejsou.

1. Čokoláda je velice výživná

Kvalitní hořká čokoláda obsahuje řadu zdravých živin, které naše tělo potřebuje ke správnému fungování. Obsahuje vlákninu, železo, hořčík, měď, mangan, draslík, zinek, selen či fosfor.

Tuky čokolády se skládají z lehce stravitelných nasycených a mononenasycených tuků a jen z malého množství nestabílních polynenasycených tuků.

Už jen 100 g čokolády pokryje vaši denní dávku většiny výše uvedených živin. Taktéž ovšem získáte 600 kalorií s malým množstvím cukru. Takže abychom využívali naplno výhod čokolády, je třeba umírněnost.

2. Podpora kardiovaskulárního systému

Čokoláda může zlepšit zdraví vašeho srdce na několika úrovních.

Snížení krevního tlaku: flavanoidy, hořčík a měď v tmavé čokoládě zvyšují průtok krve, pružnost cév a pomáhají tak regulovat krevní tlak a srdeční tep.

Snížení hladiny cholesterolu: studie ukazují, že tmavá čokoláda snižuje hladinu „zlého“ oxidovaného LDL cholesterolou až o 10-12 %. Oxidovaný cholesterol znamená, že reaguje s volnými radikály a vznikají tak vysoce reaktivní a škodlivé molekuly. Hořká čokoláda je plná antioxidantů, které neutralizují volné radikály.

Celkové zdraví srdce: nejenom že dochází ke snížení cholesterolu a zlepšení tlaku, může dojít i ke snížení zánětu kardiovaskulárních tkání. Studie ukazují, že kakao nebo tmavá čokoláda mohou snížit riziko úmrti na kardiovaskulární choroby až o neuvěřitelných 50 % a ucpání cév o 32%, pokud je čokoláda konzumována alespoň 2x týdně.

3. Antioxidační síla

Nezpracované kakaové boby patří mezi nejvýznamnější antioxadační potraviny. Hořká čokoláda obsahuje polyfenoly, flavanoidy, katechiny a mnoho dalších biologicky aktivních látek, které působí jako silné antioxidanty chrání vaše tělo před vysoce reaktivními volnými radikály.





Volné radikály jsou spojeny s poškozením DNA a nemocemi jako je Alzheimerova choroba, rakvoina, předčasné stárnutí, onemocnění srdce, atd.

4. Lepší nálada

Konzumace hořké čokolády zvyšuje hladinu hormonů zodpovědných za dobré pocity (endorfin a serotonin). Díky tomu nám zlepšuje náladu, odhání splíny a stresy. Navíc čokoláda obsahuje theobromin, což je stimulant podobný kofeinu.

5. Stop bolesti

Čokoláda obsahuje anandamid, neurotransmiter, který blokuje pocity bolesti a vyvolává tak uklidnění.

6. Zlepšuje funkce mozku

Flavanoidy v čokoládě zlepšují průtok krve v mozku a zlepšuje tak zejména krátkodobou paměť.

7. Inzulínová rezistence

Falavnoidy pomáhají tělu efektivně využívat inzulín. Má také nízký glykemický index, což znamená, že nezvyšuje hladinu cukru v krvi tolik jako čokoládové tyčinky a jiné sladké dobroty.

 

zdroj
foto: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Compound_chocolate.jpg

© Radostné zprávy ;-)
Více:
Šimpanz autor: Hans Hillewaert zdroj: Wikimedia commons
Máme rádi šimpanze

Mnoho lidí chodí do zoo jenom proto, aby se podívali na šimpanze. Není divu, že jsme jimi fascinováni, až příliš...

Zavřít