Radostné zprávy

Pozitivní zprávy, které povznesou duši a obohatí váš život!

6 doplňků, které musíte brát, pokud jste vegani

Sdílejte naše články a podpořte Radostné zprávy!

Go vegan zdroj: Pixabay.comJe snadné předpokládat, že každý člověk na veganské stravě je zdravější, než kdokoliv jiný. Ale jak řekl holistický kardiolog Dr. Joel Kahn, ne vždy tomu tak je. Doktor Kahn varoval před potravinami, jejichž nedostatky v nutričních hodnotách se výrobci snaží překrýt nálepkou “veganské” nebo “rostlinné” a kvůli tomu mohou být příčinou nevyváženého stravování. Také prohlásil, že někteří vegani mají tendenci ignorovat nutnost užívání doplňků stravy. Píše: “Mé pokročilé testování odhalilo, že většina dospělých, které vídám na klinice, ať už se stravují vegansky nebo ne, postrádá důležité živiny.

Pro ujasnění uvádí 6 nejdůležitějších doplňků k obohacení rostlinné stravy, které zahrnují:

  1. Vitamin B12 – Kahn uvedl, že přibližně 50% veganů a 10% vegetariánů trpí nedostatkem tohoto vitaminu, který je důležitý pro zdraví mozku, nervů a krve. Doktor doporučuje brát 2500 mikrogramů jednou týdně nebo 250 mikrogramů denně.
  2. Vitamin D – Kahn uvádí, že tento vitamin udržuje zdravé kosti, je “nezbytný” pro kontrolu krevního tlaku a glukózy a také hraje významnou roli v zajišťování náležitého fungování srdce a mozku. Kahn prohlásil, že k načerpání vitamínu D stačí strávit 20 – 30 minut na přímém slunci. Avšak pro některé vegany může být nezbytné brát 800 až 2000 IU vitamínu D3.
  3. Esenciální mastné kyseliny omega-3 – Pozitivně ovlivňují mozek a srdce. Kahn doporučuje doplňovat v kombinaci s DHA a EPA mastnými kyselinami každý den po 250 mg. Dále doporučuje přidat celozrnná semínka bohatá na kyselinu alfa-linolenovou, jako například lněná nebo chia semínka stejně tak, jako omezit jídla obsahující velké množství omega-6, jejichž přílišná konzumace může vést k zánětům.
  4. L-karnitin – Primárním zdrojem této aminokyseliny, která hraje zásadní roli v procesu tvorby energie v srdci, je hlavně maso, proto mohou vegani trpět jejím nedostatkem. Doktor doporučuje brát 500 mg denně, obzvláště v případě atletů nebo lidí postižených srdeční chorobou.
  5. Taurin – Tato aminokyselina je nezbytná pro optimální činnost srdce a imunitního systému a zároveň ke správnému působení inzulínu a elektrolytickou rovnováhu. Dá se nejčastěji najít v mase nebo mořských plodech. Je doporučeno brát 500 mg denně.
  6. Vitamin K2 – Tento vitamín je zodpovědný za přenos vápníku do kostí a může se brát denně, a to v dávkách o 50 – 100 mikrogramech.

Výhody veganské stravy





Zatímco mnozí lidé se snaží na veganství vydělat prodejem nezdravých potravin, přechod na veganskou stravu je ve skutečnosti jedna z nejlepších věcí, které můžete pro své tělo udělat. Článek v Express.co.uk poukázal na zdravotní výhody toho, co bylo posledních pár let trendem mezi celebritami. Zde je několik možností, uvedených v článku, jak by veganská strava mohla být prospěšná i pro vás.

  • Hubnutí – Vyřazení živočišných produktů také znamená vyřazení nasycených tuků obsažených v mase a mléčných produktech. To napomáhá k udržování zdravé váhy.
  • Více živin – S těmi správnými doplňky může veganská strava velmi snadno splnit vaše výživové nároky.
  • Nižší riziko onemocnění – Výzkum potvrdil, že ti, kteří nejí maso, mají nižší hladiny cholesterolu a krevního tlaku stejně tak jako nižší riziko srdeční choroby nebo cukrovky.
  • Snižuje riziko rakoviny – Pokud začnete jíst vegansky, vaše strava se bude skládat jen z ovoce a zeleniny, které jsou důležitými antioxidanty bojujícími proti rakovině.
  • Úleva od artritidy – Vyřazení mléčných výrobků – v čemž mimo jiné spočívá veganská strava – se běžně doporučuje pro úlevu od artritidy.
  • Více energie – Vyšší příjem karbohydrátů a méně nezdravých tuků může vést ke zvýšení energie. Netřeba zmiňovat, že maso vyžaduje více energie pro trávení, což znamená, že ti, kteří jej nejí, disponují o to větším množstvím energie.
  • Delší život – Studie ukazují, že ti, jejichž strava je čistě rostlinná, žijí průměrně o 3 – 6 let déle, než ti, kteří jedí maso.

zdroj

© Radostné zprávy ;-)
Více:
Meditace harmonie autor: realworkheard zdroj: Pixabay.com
Meditace může za 8 týdnů zvětšit mozek

Tým výzkumníků pod vedením Dr. Lazarové, neuroložky z Harvard Medical School, zjistil, že meditace již za pouhých 8 týdnů může...

Zavřít