Radostné zprávy

Pozitivní zprávy, které povznesou duši a obohatí váš život!

5 způsobů, jak meditace může snížit riziko vzniku rakoviny

Sdílejte naše články a podpořte Radostné zprávy!

Skupinová meditace autor: suc zdroj: Pixabay.comLidé praktikují meditaci už přibližně 5 000 let. Za tuto dobu se jasně projevil pozitivní vliv na tělo a mysl, kterým tato aktivita disponuje. Věda už také začíná chápat, co jogíni a buddhisté věděli po staletí – výzkumníci studují silné efekty meditace na zdraví člověka.

Ve většinové společnosti panuje názor, že meditace je přínosná pouze pro duševní zdraví. To je ale omyl, protože meditace nás může několika způsoby obohatit i v rámci zdraví fyzického. Pojďme si nějaké uvést.

1. Meditace zmírňuje stres

Je vědecky dokázáno, že chronický stres může navýšit riziko vzniku velkého množství nemocí, včetně rakoviny. Děje se to, protože stres brání našim tělům v rychlé tvorbě T-buněk, jež bojují proti infekcím, a tak narušuje reakci naší imunity na vnější vlivy.

Studie o souvztažnosti mezi zdravím střev a meditací, provedená Harvardskou univerzitou, potvrdila, že v důsledku vyvolání „relaxační odpovědi,“ což je v podstatě vědecký výraz pro meditaci, účastnící vykazovali zeslabené příznaky syndromu dráždivého tračníku, zmírnění úzkosti a celkově lepší kvalitu života.

2. Meditace prospívá buněčnému zdraví

Věda potvrdila, že molekulární stavba lidí, kteří pravidelně meditují, je výrazně odlišná od těch, kteří se této aktivitě nevěnují. Studie, vykonaná v Chopra Center for Wellbeing, porovnávala tyto dvě skupiny lidí a dokázala, že meditace může mít na člověka dlouhodobý efekt, zahrnující zlepšení mentálního a buněčného zdraví.

Další výzkum potvrdil, že meditace dokáže chránit a prodloužit telomery, což jsou koncové části chromozomů. Pokud jsou vaše chromozomy zdravé, vaše buňky taky. Rakovina spočívá v abnormálním růstu buněk, takže čím zdravější jsou vaše buňky, tím je zdravější vaše tělo.

3. Meditace zvyšuje produkci melatoninu

Melatonin je hormon produkovaný šišinkou, který se projevil jako účinný ve zlepšování spánku, posilování imunitního systému a zmírňování závážnosti různých kardiovaskulárních a cerebrovaskulárních onemocnění, cukrovky a rakoviny. Filozof René Descartes uváděl šišinku jako „sídlo duše“ a uvolňování melatoninu je naprosto klíčové pro jedincovo štěstí a dobré životní podmínky. Zkušení „meditátoři“ produkují zvýšené množství tohoto hormonu.





4. Meditace vás může očistit od emočního stresu

Podle Americké psychologické asociace je trauma definováno jako „emoční reakce na strašnou událost.“ Tato reakce pak může navyšovat stres, který často vede k rakovině. Radiační onkolog Dr. Carl Simonton a jeho žena napsali knihu Getting Well Again: A Step-by-Step Self-Help Guide to Overcoming Cancer for Patients and Their Families. Tato kniha zkoumá, jak mohou lidé ovlivnit vývoj nemoci léčbou svých emocí a jedním z doporučených způsobu je právě meditace.

Louise Hay je další populární autorkou, jež se zabývá emočními příčinami rakoviny v její knize Miluj svůj život. Sama si rakovinou prošla – zbavila se jí po pouhých 6 měsících, kombinací afirmací, vizualizace, nutriční očistou a psychoterapií. Podle ní je rakovina pouhou manifestací hluboké psychické bolesti, smutku a nenávisti.

Je několik druhů meditace, které jsou specificky uzpůsobené pro zlepšení nálady, jako např. meditace dobrotivosti (mettá). Také je možno praktikovat transcendentální meditaci, při které člověk myslí na určité slovo nebo mantru.

5. Meditace vám může pomoci rozhodovat se zdravěji

Podle Ellena L. Idlera, Ph.D., profesora na univerzitě Emory, je větší pravděpodobnost pozitivních a zdravých rozhodnutí u lidí, kteří praktikují spirituální modality jako meditaci. Idler dále vysvětluje, že za pomoci meditace můžeme snížit chronický stres a šanci na vznik choroby.

Meditace má obrovský efekt na statisíce lidí. Některé z jejích benefitů bývají pocítěny okamžitě. Mnohým pomáhá v dosažení jasnější mysli a rozhodování. Osobně mi meditace pomohla stabilizovat náladu a vnést do svého života pozitivitu. Přibližně ve stejné době, kdy jsem začal často meditovat, jsem se dostal k rostlinné stravě, takže mi to možná pomohlo utvořit si i zdravé jídelní návyky.

Závěrečné myšlenky

Síla meditace už začíná být uznávaná i vědeckou komunitou. Bylo dokázáno, že poskytuje několik mentálních i fyzických benefitů a nyní jsou zkoumáni „superlidé“, kteří si díky meditaci osvojili nevysvětlitelné schopnosti. Jedna studie na Hardvardské univerzitě dokonce potvrdila, že meditace dokáže přebudovat šedou hmotu mozkovou během pouhých 8 týdnů!

Říká se, že Buddhovi byla jednou položena otázka: „Co jsi získal z meditace?“ a Buddha odpověděl: „Nic. Ale řeknu ti, co jsem ztratil. Vztek, úzkost, depresi, nejistotu a strach ze stáří a smrti.“

Zdroj

© Radostné zprávy ;-)
Více:
DNA autor: PublicDomainPictures zdroj: Pixabay.com
Existuje druhý DNA kód, který řídí geny

Vědci nyní připouští, že existuje druhý tajný kód DNA. Tento nedávný fascinující objev potvrzuje to, co metafyzikové říkají již tisíciletí...

Zavřít