Radostné zprávy

Pozitivní zprávy, které povznesou duši a obohatí váš život!

3 neuvěřitelně výživné superpotraviny

Sdílejte naše články a podpořte Radostné zprávy!

Chlorella autor: Ben_Kerckx zdroj: Pixabay.comŽijeme ve světě, kde není nedostatek živin nutně způsoben nedostatkem jídla. Ve skutečnosti mnoho lidí ve „vyspělé“ společnosti má sice dobrý přístup k potravě a nezná hlad a zároveň přitom trpí podvýživou. Je to důsledek špatných zemědělských postupů v konvenčním provozu a následným zpracováním jídla.

Proto je důležité konzumovat čisté zdroje následujících superpotravin, které pomáhají dodat tělu mnoho důležitých látek a podpořit lepší zdraví.

Chlorella

Chlorella je stále relativně neznámá potravina, ale odborníci na zdravou výživu s ní již několik let nadšeně pracují. Kromě toho, že je chlorella skvělým zdrojem vitamínů a minerálů, je kompletním zdrojem bílkovin a napomáhá detoxikaci.

Čím přesně chlorella pomáhá tělu?
– bohatý zdroj (58%) vysoce stravitelných kompletních vegetariánských bílkoviny
– silný zdroj chlorofylu
– je bohatá na vitamín A, C, E, a K, a jedním z mála potravinových zdrojů vitamínu D
– obsahuje kompletní vitamín B-komplex.
– je výjimečným zdrojem železa a zinku, jakož i dobrým zdrojem hořčíku, fosforu, vápníku a draslíku
– bohatá na beta-karoten, lutein, a polysacharidy
– obsahuje esenciální mastné kyseliny, včetně gama linolenové kyseliny (GLA)
– bohatá na enzymy a fytonutrienty

Včelí pyl

Pyl je považován za přírodní nejvíce komplexní potravinu a pomáhá tělu dorovnat nedostatek živit. Je to jeden z nejbohatších známých zdrojů vitamínů, minerálů, aminokyselin, hormonů, enzymů a tuků. Taktéž má v sobě důležitý podíl přírodních antibiotik.

– bohatý zdrojem karotenoidů (které se přetváří na vitamín A)





– vitamíny B1, B2, B3, B5, B6, B7, B9 a B12
– vitamíny C a E
– obsahuje vápník, měď, železo, hořčík, mangan, fosfor, draslík, křemík, síru a dalších 59 stopových minerálů
– 22 aminokyselinokyselin ve stejných hmotnostech jako u hovězího masa, mléka, vajec a sýrů
– enzymy včetně amylázy, katalázy, dehydrogenáza, diaforázy, amylázy, kyseliny mléčné, či fosfatázy

Vzhledem k tomu, že včelí pyl může u citlivých osob vyvolat alergickou reakci, vyplatí se jej začít konzumovat opatrně a po menším množství. Pyl se nechává nejprve nabobtnat ve vodě či v medu, aby se porušila pevná ochranná vrstva pylového zrna.

Goji

Bobule goji jsou původně z jihovýchodní Evropy a Asie, kde se jim říkalo „červené diamanty“ pro svůj nezvykle výživný obsah. Tradiční čínská medicína využívala léčivé vlastnosti dlouhou dobu, Západ se učí s goji pracovat teprve v poslední době.

– 18 aminokyselin, včetně všech osmi esenciálních aminokyselin, takže obsahuje kompletní bílkoviny
– 6 esenciálních mastných kyselin (EFA).
– 21 stopových minerálů včetně vápníku, mědi, germania, železo, hořčíku, fosforu, selenu a zinku
– vitamín A, B-komplex, C, a E.
– široká škála antioxidantů, včetně zeaxanthinu, SOD (superoxid dismutázy), polysacharidů, či beta-karotenu

 

zdroj
foto: http://pixabay.com/en/pills-medication-food-supplements-234633/ 

© Radostné zprávy ;-)
Více:
Okurka autor: Stevepb zdroj: Pixabay.com
Věděli jste, jak moc zdravé jsou okurky?

Okurky jsou čtvrtou nejvíce pěstovanou zeleninou na světě, ale ne každý ví, že se jedná i o zdraví velmi prospěšnou...

Zavřít