Pozitivní zprávy, které povznesou duši a obohatí váš život!

10 potravin, které pomohou vašemu mozku

Sdílejte naše články a podpořte Radostné zprávy!

Síť nervů autor: Geralt zdroj: Pixabay.comPřestože v průběhu stárnutí dochází k postupné ztrátě pozornosti a jasnosti myšlení, existuje mnoho mladých lidí, kteří mají podobné potíže. Problémy se soustředěním se dotýkají stále většího množství z nás.

Na vině jsou především velké nároky, které jsou na nás kladeny. Množství úkolů přináší stále větší nároky na mozek a tělo, což se odráží na jejich produktivitě. Stejně tak je ale důležitá i výživa, protože mozek potřebuje pro správné fungování správné živiny. Následující potraviny pomáhají zvýšit výkon mozku a zlepšit koncentraci.

Listová zelenina

Zelenina jako špenát, kapusta, rukola či mangold je plná látek podporujících funkčnost mozku – například karotenoidy, kyselina listová či vitamín B6. Tak chrání mozek a brání úbytku kognitivních funkcí. Studie v oblasti neurologie potvrzují, že lidé, kteří konzumují alespoň dvě porce listové zeleniny denně, mají nárůst paměťových schopností, soustředěnosti a duševní hygieny.

Bobule

Bobule jsou plné antioxidantů, které neutralizují volné radikály ve vašem mozku. Volné radikály jsou spojeny s nemocemi jako je stařecká demence, Parkinsonova či Alzheimerova chorba. Antioxidanty navíc zvyšují průtok krve a kyslíku, takže mysl zůstává svěží a zlepšuje se dlouhodobá paměť.

Celá zrna

Ať už se budeme bavit o ovesných vločkách či quinoe, všechna zrna jsou zdrojem vlákniny a komplexních sacharidů, což je palivo pro mozek. Tyto potraviny stabilizují hladinu cukru v krvi a podporují zdravý nervový systém.

Ořechy a semena

Vlašské ořechy, mandle, mleté lněné semínko či Chia semena jsou důležitým zdrojem antioxidantů, vlákniny, železa, hořčíku, vitamínu E a omega-3 mastných kyselin. Tyto látky jsou nezbytné pro vývoj mozku. Zpomalují degeneraci mozku, zlepšují paměť a podporují duševní čilost.

Tučné ryby

Mastné ryby, jako jsou losos, makrely či sardinky, jsou zdrojem vysoké množství omega-3 mastných kyselin. Ty zlepšují paměť a duševní výkon. Snižují prokazatelně riziko mrtvice, demence či Alzheimerovu chorobu.

Hořká čokoláda

Jedná se o důležitý zdroj antioxidantů a hořčíku, které zlepšují krevní oběh a stimulují produkci enderfinu a serotoninu. Také obsahují malé množství kofeinu, takže zvyšují duševní čilost a krátkodobou paměť. Vybírejte si hořkou čokoládu s co nejvyšším obsahem kakaa a s co nejmenší mírou zpracování.

Avokádo

Zlepšuje průtok krve do srdce a mozku a jeho mononenasycené tuky pomáhají zlepšit komunikaci mezi mozkovými buňkami, což příznivě ovlivňuje koncentraci.

Banány

Banány jsou bohaté na draslík, mangan, vitamín C, B6 a vlákninu pro posílení paměti a soustředění. Navíc vitamín B6 stimuluje produkci serotoninu, noradrenalinu a dopaminu, které podporují duševní čilost.

Zelený čaj

Zelený čaj obsahuje kofein a l-threain, takže též pomáhá zlepšit pozornost a koncentrací.Ale nepřehánějte to. Zelený čaj uvolňuje kofein narozdíl od kávy pomalu, a tak se efekt dostavuje postupně.

Voda

Každý orgán v těle potřebuje pro své správné fungování dostatek tekutin. Stejně tak i mozek. Dostatek vody zlepšuje pozornost i tvořivost, takže je to skutečný základ péče o náš mozek.

 

zdroj
foto: http://pixabay.com/en/network-wattle-yarn-tissue-440738/


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 90 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
© Radostné zprávy ;-)
Více:
Sekura autor: Cjbvii zdroj: Wikimedia commons
Zázračná vesmírná pecka sakury

Sekury jsou japonské stromy příbuzné od třešní, které začínají kvést po 10ti letech. Pecky sekury, které strávily 8 měsíců ve...

Zavřít